سرگرمی

 بیلی ایلیش

بیلی آیلیش از جمله خوانندگان موفق آمریکایی با سن کم می باشد که خیلی از افراد او را با کارها و پست های عجیب غریبی که در اینستاگرام به اشتراک می گذارد، می شناسند. در این مطلب می خواهیم بیوگرافی بیلی آیلیش را با شما به اشتراک بگذاریم.




سرطان پروستات

پژوهشگران مرکز تحقیقات سرطان Fred Hutchinson در سیاتل دریافتند که نوعی پروتئین به نام Hepsin اختلالات در فعالیت های بافت غده پروستات که تبدیل به سرطان شده بوجود می آورد و در نهایت باعث پخش و رشد سریع سرطان می گردد.

این پروتئین در یک مطالعه علمی بر روی موش های آزمایشگاهی شناسایی شده و با اضافه کردن آن به غده سرطانی رشد و پخش آن را تسریع می کند. چون Hepsin یک آنزیم است خیلی آسان می توان دارویی برای کنترل فعالیت آن و جلوگیری از اثر آن بر روی رشد و پخش سرطان بدست آورد.

خوشبختانه Hepsin در بافت های سالم و غیر سرطانی هیچ اختلال و ناراحتی بوجود نمی آورد و فقط وقتی بافتی تبدیل به سرطان شد این پروتئین یا آنزیم تغییر روش داده و خطرناک می شود.

با شناسایی چگونگی عمل Hepsin در بافت های سرطانی پژوهشگران می توانند دامنه تحقیقات خود را در پیشگیری و درمان سرطان ها مخصوصا سرطان پروستات که در صدر سرطان ها در مردان قرار دارد بکار گیرند.




چگونه ساندویچ مخلوط درست کنیم؟

اگر شما نیز صاحب فست فود هستید, حتما می دانید که هر فست فود و رستورانی نیاز به تجهیزات به خصوص دارد. برای داشتن یک آشپزخانه ی صنعتی احتیاج به تجهیزات صنعتی دارید. برای خرید تجهیزات فست فود بهتر است, در ابتدا برخی از این تجهیزات را بشناسید. در ادامه ی این مطلب به بررسی و معرفی برخی از تجهیزات فست فود می پردازیم. با ما همراه باشید.

تجهیزات فست فود

کابینت آب چکان

یکی از مهم ترین تجهیزات فست فود کابینت آب چکان صنعتی است که در بخش شستشوی ظروف قرار دارد. استفاده از این وسیله به این جهت است که ظروف تازه شسته شده برای خشک شدن و یده شدن در کابینت بر روی آب چکان قرار گیرد. کابینت آب چکان به دیوار متصل می شود و فضای بسیار کمی را در آشپزخانه اشغال می کند.
با توجه به اندازه و ابعاد این وسیله قیمت آن برآورد می شود.

مشخصات فنی کابینت آب چکان

– تمام استیل ( ورق استیل خشدار روکش دار به ضخامت ۰/۸ میلی متر ).
– قسمت بالای سبد آبچکان دارای درب ریلی .
– سبد آبچکان براساس درخواست مشتری ( تمام استیل ، آبکاری استیل و روکش pvc ) قابل تولید می باشد .
– ابعاد استاندارد شامل : ۶۰*۳۰*۸۰ ، ۶۰*۳۰*۱۰۰ ، ۶۰*۳۰*۱۲۰ ، ۶۰*۳۰*۱۵۰ .
– قابل تولید در ابعاد استاندارد و سفارشی .

دستگاه همبرگر زن صنعتی

همبرگر یکی از مهم ترین غذا ها در فست فود است که تمامی فست فود ها این غذای خوشمزه را سرو می کنند. برای درست کردن همبرگر احتیاج به دستگاه مخصوص داریم. دستگاه همبرگر زن دستگاهی است که جهت فرم دادن و تهیه همبرگز در تمامی فست فود ها استفاده می شود که این دستگاه جز تجهیزات ضروری در یک فست فود شناخته شده است.
این دستگاه انواع مختلفی نظیر همبرگر زن دستی, همبرگر زن نیمه اتوماتیک و همبرگر زن تمام اتوماتیک دارد.

دستگاه یخ ساز صنعتی

اکثر رستوران ها, کافی شاپ ها و فست فود هایی که به مشتریان خود اهمیت زیادی می دهند, از دستگاه یخ ساز استفاده می کنند. خوردن نوشیدنی همراه با یخ لذت بخش تر است و به نظر می رسد همراه با کیفیت مناسب غذا لحظات خوب و ماندگار تری را در ذهن مشتری هک خواهد کرد. این امر علاوه بر آن که می تواند رضایت کامل مشتری را جلب نماید, نوعی تبلیغ نیز به حساب می آید. این دستگاه با توجه به حجم مورد نیازتان در ظرفیت های متفاوت تولید می شود. این دستگاه قابلیت تولید یخ به صورت پودری و یخ قالبی در وزن ها و ابعاد مختلف دارد.

یخچال صنعتی

در فست فود ها برای نگهداری مواد غذایی, سالاد, نوشابه و انواع نوشیدنی های دیگر از یخچال ایستاده صنعتی استفاده می کنند. یخچال صنعتی نیز با توجه به احتیاج مشتری در ابعاد مختلف و به شکل های درب شیشه ای و درب استیل تولید و عرضه می شود.

مشخصات فنی یخچال صنعتی

– تمام استیل
– عایق شده بهصورت فوم تزریق جهت ایجاد برودت بهتر
– تغییر تعداد درب ها با توجه به نیاز مشتری (یک درب ، دو درب و … )
– تولید در ابعاد استاندارد ۷۰ ، ۱۵۰ و ۱۹۰ سانت و به صورت سفارشی بر اساس نیاز مشتری .




اینستاگراماینستاگرام تا کنون اجازه قرار دادن لینک در هیچ پستی را به کسی نداده مگر آنکه تنها یک لینک را در قسمت بیوگرافی قرار دهید، که آنهم معلوم نیست کسی روی آن کلیک کند یا نه!

شاید برای شما چنین ویژگی مهم نباشد و آنرا لازم ندانید اما اگر مدیر یک سایت و یا متخصص سئو باشید اهمیت قابلیت اشتراک گذاری لینک در پست ها را می دانید.

با اینکه هنوز هم اینستاگرام آنقدر سخاوتمند نبوده که مانند گوگل پلاس یا سایر شبکه های اجتماعی اشتراک گذاری لینک ها را امکانپذیر سازد اما شانس های کوتاهی به اندازه دیدن یک استوری به کاربران داده تا بتوانند لینک هایی را به اشتراک بگذارند.

در واقع اینستاگرام قابلیت اشتراک گذاری لینک در استوری را ممکن ساخته به این ترتیب کاربران فرصت دارند تا هر لینک را در استوری خود به مدت ۲۴ ساعت به اشتراک بگذارند.

برای استفاده از این ویژگی لازم است تا کمی خاص باشید. از این رو افرادی که از طرف اینستاگرام تایید شده اند می توانند از چنین ویژگی استفاده کنند. به زبان ساده تر کسانی که جلوی پروفایلشان تیک آبی رنگ دارند!

دومین گروهی که می توانند چنین قابلیتی را بکار گیرند آنهایی هستند که businesses profile دارند که تعداد فالوور هایشان به ۱۰ هزار نفر رسیده باشد. اگر شما این شرایط را دارید می توانید تیک آبی را دریافت کنید.

به هر حال اگر شما در پروفایلتان تیک آبی دارید بهتر است این آموزش را دنبال کنید.

ــ بعد از اینکه تصویر یا فیلم مورد نظر را به قسمت استوری افزودید برای قرار دادن لینک، علامت لینک که شبیه به دانه زنجیر است را در بالای صفحه لمس کنید.

ــ پس از کلیک روی این گزینه یک صفحه پاپ آپ باز شده و شما می توانید لینک را در آن بنویسید البته تا زمانی که کپی/پیست وجود دارد چه کسی لینک را به صورت دستی می نویسد؟

ــ پس از جای گذاری لینک می توان از قابلیت Preview Link برای پیش نمایش لینک استفاده کرد تا مطمئن شوید به درستی کار می کند یا نه؟

ــ پس از آنکه از درست بودن آدرس لینک اطمینان حاصل کردید در گوشی آیفون روی Done کلیک کنید و در اندروید روی علامت رنگی کلیک کنید تا زنجیره به رنگ سفید پر شود. این علامت نشان دهنده لینک دار بودن استوری است.




http://s10.picofile.com/file/8393124034/heart_jensi.jpg

تا بحال دقت کرده اید که آمار بیماری های قلبی و عروقی روز به روز در حال افزایش است این امر ناشی از چه عواملی پدید می آید این بیماری ها در سنین جوانی نیز دیده می شوند. برخی معتقدند آلودگی هوا و استعمال دخانیات ،فشار خون بالا و چربی خون ،مشکلات روحی و عصبی و استرس در این زمینه نقش مهمی ایفا می کنند .




http://s7.picofile.com/file/8391828700/magic_mushrooms.jpg

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از ScienceAlert، این یافته‌ها حاکی از آن است که تحقیقات بیشتری درباره تاثیر کامل داروی فعال‌کننده‌ای به نام «سیلوسیبین» لازم است. سیلوسیبین دارویی است که نتایج امیدوارکننده‌ای از خود در بهبود بیماران مبتلا به اختلالات روانی نشان داده است.

قارچ‌ جادویی یا مجیک ماشروم، با نام علمی «سیلوسیبین»، قارچ‌هایی چتری حاوی مادهٔ توهم‌زای سیلوسایبین و سیلوسین هستند که خاصیت روان‌گردان دارند.

سایکدلیک‌هایی (روانگردان) مانند اسید لیزرژیک دی اتیل آمید و سیلوسیبین به عنوان داروی روانی شناخته نمی‌شوند. اما شباهت آنها به انتقال‌دهنده‌های عصبی مانند سروتونین و توانایی آنها در تاثیر گذاری بر درک ما و ایجاد تداخل در وضعیت هوشیاری ما باعث شده است که این روانگردان‌ها گزینه مناسبی برای درمان بیماری‌های روانی مختلف باشد.

نتایج مطالعات نشان می‌دهد که مصرف مقدار کمی سیلوسیبین در کنار جلسات روان‌شناسی در بیماران مبتلا به افسردگی حاد منجر به بهبود آنها می‌شود؛ همچنین شواهد حاکی از آن است که مغز این بیماران ارتباطات قطع شده قبلی در برخی از مناطق مغز را تقویت کرده است.

این نتایج مورد توجه بسیاری قرار گرفته است و نشان‌دهنده پتانسیل بالایی برای استفاده آگونیست‌های سروتونین مانند سیلوسیبین در مسدود کردن شبکه‌های مشکل‌ساز مغز است در حالی که می‌توان از جلسات روان‌شناسی برای ایجاد شبکه‌های با کارآیی مفید استفاده کرد.

سروتونین یا هیدروکسی‌تریپتامین نوعی انتقال‌دهنده‌های عصبی از نوع مونوآمینه اسید بیوژنیک است. سروتونین به طور اهم در دستگاه گوارش، پلاکت‌ها و سیستم عصبی مرکزی حیوانات و همین‌طور انسان یافت شده است. این ماده نزد افکار عمومی به عنوان جاری کننده «احساس خوب» شناخته شده است.

آگونیست ماده‌ شیمیایی است که در یک سلول با اتصال به گیرنده‌های آن سلول باعث پاسخ و واکنش آن سلول می‌شود. آگونیست اغلب تقلیدکننده عمل یک ماده طبیعی در بدن است.

بررسی‌های انجام شده توسط محققان کالیفرنیایی نشان می‌دهد که چنین مطالعاتی هنوز از میان نرفته‌اند و نیاز دارند که مرحله آزمایش برسند.

تجزیه و تحلیل‌ آنها از هفت کارآزمایی بالینی که در طی ۱۰ سال گذشته انجام شده است نشان دهنده تاثیرات درمانی مثبت سیلوسیبین بر اضطراب، اختلالات افسردگی، اعتیاد و اختلالات وسواس فکری است.

کلان توماس، یکی از محققان دانشگاه کالیفورنیا، می‌گوید: «نتایج مطالعات بسیاری نشان داده که درمان ‌‌با سیلوسیبین بی‌خطر است».

در مقایسه با سایر روش‌های درمانی در مقیاس اعتبارسنجی روان‌شناختی، درمان با سیلوسیبین تاثیرات بیشتری را نشان داده است، بنابراین این روش برای بسیاری از بیماران، مخصوصا آن دسته از افرادی که از داروها و روش‌های دیگر جواب نگرفته‌اند، انتخاب مناسب‌تری است.

یکی از تمایزهای مهم این روش با دیگر درمان‌های مبتنی بر جلسات روان‌شناسی این است که بیمار در روش درمانی سیلوسیبین تنها به چند جلسه دارومانی (آن هم با دوز پایین) نیاز دارد چراکه ظاهرا اثرات این دارو طولانی‌تر از انواع دیگر است.

مترجم: هانا حیدری




ليست صفحات
تعداد صفحات : 44
مطالب جدید